utorok 8. októbra 2013

Podzimné nádchy

Bacily sú takmer všade, kam sa pohneš. Na rúčke nákupného košíka, ktorý v ten deň použilo pred tebou tridsať ľudí a použije ďalších sto či hoci len keď niekto pri tebe kýchne. Najviac trpia zdraví ľudia s odolnou imunitou a naozaj len tí najudatnejší bojovníci ostanú bez sopľov. Privítajte jesennú nádchu. 
Milujem tie dni, kedy ma choroba prepadne na začiatku týždňa. Nemôžem sa na nič sústrediť, rýchlo sa vyčerpám a v malej školskej učebni počuť o jedno hrncové (kašeľ ostrý ako hrniec) kašľanie naviac. Nech sa mi potom choroba nečuduje, že ju nevítam s otvorenou náručou a snažím sa jej stoj čo stoj zbaviť. Nie som zástancom ohrozovania svojej drahej pečene tabletkami (nie som ani alkoholik, ale vnútorné orgány trpia viac než dosť), preto preferujem prírodné liečivá v podobe čajov a vitamínov. Po tabletkách siaham len v tom prípade, ak zlyhala príroda, čo som tentokrát aj musela. A rovno som si dopriala dve denne.
Byť chorá má však aj svoje výhody. Nechutí vám až toľko jesť, takže nebudete siahať po gumených medvedíkoch, ale po čaji. Možno budete mať neobvyklé chute a budete jesť len pár krát za deň, napríklad si doprajete čokoládu pre príjem energie. Z tej nepriberiete. ,,Čokoláda je z kakaa, kakaovník je strom, strom je zeleň. Výsledok? Čokoláda je šalát." Povedal jeden kreatívny anonym. Koniec výčitkám. Druhú výhodu choroby vidím v tom, že môžete zistiť, kto vás má rad tým, že sa bude o vás zaujímať či vám ponúkne pomocnú ruku. Ráta sa i správa od otravného spolužiaka na facebooku, ktorého v láske nemáš. Nie je pekné, že sa ťa aspoň spýta, ako sa ti darí?
Choroba nie je žiadna veda, pre niekoho pohoda klídek tabáček, pre iného záťaž v povinnostiach. Vieme hlavne o tom my starší, ktorí musia chodiť do školy, ktorí musia chodiť do práce (tým nenaznačujem, že som stará korytnačka, ibaže sa radím tiež ku ľuďom, ktorí radšej nikde nechýbajú :-)). Avšak ani byť ,,karierista" a chodiť nasilu niekam, keď ste jednou nohou na smrteľnej posteli nie je OK. Pokiaľ sa dá, vyležať, vypotiť a hnať tetu chorobu metlou cez prah dverí a prekročenie prahu dverí symbolizovalo šťastie. 
Z choroby sa chudne a prináša šťastie, žeby som vyšla zajtra bez šálu von, nech sa vráti? :-) 

1 komentár:

  1. Aké sú vaše finančné potreby? Poskytujeme pôžičky od minimálne 7 000 USD do maximálne 900 000 000,00 USD s pohodlným trvaním, ktoré sa pohybuje od 1 do 25 rokov pri veľmi zníženej úrokovej sadzbe 3%. Kontaktujte nás e-mailom: mrfrankpoterloanoffer@gmail.com
    Ďakujeme a tešíme sa na vašu rýchlu odpoveď.
    S pozdravom,

    OdpovedaťOdstrániť